Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}
OFFICE 365 + Teams
ZSZ Nr 1 I II LO we Włodawie
Dziennik elektroniczny oraz usługa Office 365 (wraz z Teams) są wdrożone w szkole każdemu uczniowi oraz nauczycielowi. Są to usługi powiązane ze sobą, lecz w działaniu niezależne i wymagające osobnego zalogowania się. W przypadku ucznia, który korzysta wspólnie z rodzeństwem z tego samego komputera, należy pamiętać o przelogowywaniu się na swoje konto.
Aby poprawnie zalogować się do usługi potrzeba odczytać swoje dane z dziennika elektronicznego. Login jest przypisany w e-dzienniku do konta UCZNIA. Logujemy się do e-dziennika poprzez laptop lub komputer (nie korzystamy z telefonu gdyż możemy mieć problem z widocznością niektórych elementów), przechodzimy do zakładek UCZEŃ/DOSTĘP OFFICE 365.


W okienku widoczny jest login i hasło pierwszego logowania. Login jest stały i nie zmienia się przez cały cykl kształcenia w szkole. Generowany jest automatycznie na podstawie pierwszej litery imienia i nazwiska. W przypadku podobieństw system dopisuje cyfrę. Nie jest możliwe określanie sobie indywidualnego loginu. Wszyscy uczniowie i nauczyciele po znaku @ mają wspólny wpis domenowy modrzak.wlodawa.pl. Od roku szkolnego 2022/2023 wpis ten został zastąpiony poprzez modrzak.pl
Login mimo konstrukcji ze znakiem @ nie jest aktywnym adresem email. W uzasadnionych przypadkach można uzyskać taki adres poczty elektronicznej. Podstawowym kontem poczty elektronicznej email jest adres, którym posługujemy się logując do dziennika elektronicznego (prywatny email osoby).
W dowolnej przeglądarce (np Chrome, Mozilla Firefox) wpisujemy adres:
https://office.com

Klikamy zaloguj.
Wpisujemy podany w dzienniku login i hasło pierwszego logowania (domyślne hasło to Student.123). System poprosi nas o zmianę hasła – zmieniamy je na własne. Należy zmienić hasło zgodnie z przyjętą polityką zabezpieczeń hasła (minimum 8 znaków, użyty znak specjalny, cyfra i przynajmniej jedna wielka litera). Jeśli na tym etapie uzyskasz błąd (najczęściej sugerowany czerwoną czcionką) to najprawdopodobniej użyłeś zbyt prostego hasła lub pomyliłeś się wpisują je dwukrotnie.
Zapisujemy hasło w bezpiecznym miejscu.
Po poprawnym zalogowaniu powinniśmy ujrzeć okno jak poniżej.

Wszystkie aplikacje dostępne są online z wykorzystaniem Internetu. Po lewej stronie mamy pionowo umieszczone ikony poszczególnych aplikacji, z których możemy korzystać. Powyżej zaznaczono czerwoną strzałką aplikację Teams wykorzystywaną w naszej szkole w przypadku nauczania zdalnego. Po jej kliknięciu zostanie uruchomiona aplikacja Teams i będziemy mieli wybór: czy chcemy ją otworzyć z wykorzystaniem przeglądarki lub czy chcemy ją pobrać i zainstalować stacjonarnie. W przypadku wyboru i potwierdzenia otwierania w przeglądarce, aplikacja uruchomi się samoczynnie. Jeśli wybierzemy pobranie i zainstalowanie stacjonarne będziemy musieli wykonać dodatkowe czynności: pobrać aplikację, zainstalować ją i zalogować się (tymi samymi danymi, które ustaliliśmy powyżej). Metoda z pobraniem i zainstalowaniem Teams jest zalecana. Pozwala na większy komfort pracy.
W skrajnym przypadku utraty hasła należy zwrócić się poprzez dziennik elektroniczny z prośbą o wyresetowanie hasła. W module Wiadomości wysyłamy wtedy do Pracownika: Skrzyński Tomasz informację o tym. Hasło zostanie wtedy wyresetowane do domyślnego a odpowiednia informacja trafi do ucznia poprzez dziennik elektroniczny.